FOTOGALERIE
Unikátními vlastnostmi tohoto traktoru je nejen skvělá manévrovatelnost, ale také výkonný motor, vysoká
světlá výška a výjimečně jednoduché ovládání, díky čemuž se stává Kubota M5001 nepostradatelným pomocníkem
pro každodenní použití.
Motor
4válcový přeplňovaný motor s vysokotlakým systémem vstřikování Common Rail, ve spojení s 4ventilovou technikou
a technologií přímého vstřikování nabízí vyšší výkon, lepší průběh křivky kroutícího momentu a nižší spotřebu
paliva. Filtr pevných částic (DPF), diesel oxidační katalyzátor (DOC) a katalyzátor SCR, AdBlue® snížují
škodlivé emise, aby byly splněny nejnovější emisní normy.
Převodovka
Plně synchronizovaná 6stupňová převodovka s dvoustupňovým násobičem řazeným pod zatížením DUAL SPEED poskytuje
veškerý výkon a efektivitu potřebnou při práci. Ve snadném dosahu obsluhy je páka řazení 3 jízdních skupin,
s nimiž traktor disponuje celkem 36 stupni pro jízdu vpřed a 36 stupni pro jízdu vzad. Součástí standardní
výbavy jsou plazivé rychlosti. Funkce ECO Speed umožňuje dosažení maximální rychlosti 40 km/h při otáčkách
motoru snížených o 20% a tím snížení hluku, opotřebení a spotřeby paliva. Traktory M5001 jsou vybaveny
samostatnou pákou zámku převodovky. Novinkou u traktorů M5001 je elektrohydraulický reverzor, který umožňuje
ještě snadněji než dříve změnu směru jízdy vpřed a vzad. Páka reverzoru je umístěna na sloupku volantu.
Vícelamelová mokrá spojka ulehčuje práci s čelním nakladačem a zvyšuje produktivitu a ovladatelnost.
Kabina
Kabina série M5001 byla zcela přepracována. Zaoblené sklo zlepšuje výhled a zvětšuje prostornost. Nově
přibyl panoramatický střešní průhled. Vysoká kabina poskytuje více místa nad hlavou a většina ovladačů
byla přesunuta pro snadnější používání. Oproti předchůdci sérii M60 je kabina širší o 18 cm. Díky tomu
je jízda pohodlná i ve dvou. Standardně je dodávána klimatizace se 6 nastavitelnými výdechy v přístrojové
desce.
Brzdný systém
Traktory M5001 jsou vybaveny hydraulickým brzdným systémem s vícelamelovými brzdami v olejové lázni. Při
brzdění se automaticky zapne pohon přední nápravy.
Hydraulika
Hydraulické čerpadlo pracuje při tlaku 196 barů s průtokem 64,4 l/min. Zdvihací síla tříbodového závěsu
je 4 100 kg, ramena závěsu jsou vybavena rychloupínacími háky. Sériově dodávané 2 přídavné hydraulické
okruhy lze rozšířit o 3. ventil s regulací průtoku. Standardní rychlosti vývodového hřídele je možné přepínat
mezi 540 a 540E ot/min. Na přání je možné rychlosti vývodového hřídele nahradit za 540 a 1000 ot/min.
Přední náprava
Pohon přední nápravy lze zapínat a vypínat za jízdy pod zatížením, pouhým stisknutím jednoho přepínače.
Díky převodu dvojitým kuželovým soukolím jsou traktory Kubota maximálně obratné. Tento systém, kompletně
uzavřený v olejové lázni, zaručuje dlouhou životnost, snadnou údržbu a oproti standardním kloubovým převodům
umožňuje dosáhnout extrémně malého průměru otáčení pouze 4,2 m a velké světlé výšky stroje. Standardně
dodávaný samosvorný diferenciál přední nápravy, spolu s elektrohydraulickou uzávěrkou diferenciálu zadních
kol zajišťují trakci a stálý výkon v nejobtížnějších podmínkách.